Vilkår for handel

For kjøp til privat bruk
(B2B-vilkår, kan leses lenger ned)

Her finner du våre forhold, bl.a. informasjon om angrerett, leveringstid osv.

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra SkadedyrStopp. Vilkårene gjelder i tilfelle det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom deg som kjøper og SkadedyrStopp. All betaling skjer i NOK.


For privatkunder
Leveringsbrev følger med varen, faktura sendes pr. post.

Leveringstid og transport
Så snart bestillingen din er mottatt, begynner vi å behandle bestillingen. Levering 5-13 virkedager.

PostNord - Velg mellom levering til en pakkeforretning med valgfri hentested, hjemlevering eller forretningspakke.

I tilfelle forsinkelser, restordre eller utsolgte varer, prøver vi å informere deg så snart som mulig og hva vi kan gjøre med det.

Risikoen for varene

Risikoen for varer kjøpt i SkadedyrStopp.no overgår til deg som forbruker når du har varene i fysisk faktisk besittelse. Leveringstid. Betaling og priser:

Alle priser er daglige priser og gjelder kun på bestillingsdagen.

Vi bruker epay, og du kan betale med følgende korttyper: Visa, MasterCard, Visa Electron og Maestro, eller du kan bruke Klarna.

Betaling trekkes først fra kortet ditt når varen er sendt. Du kan også betale via bankoverføring - med denne betalingsmåten dekkes du imidlertid ikke av innsigelsesordningen.

Benyttes utenlandsk overføring, må kjøper betale fakturabeløp + bankoverføringsgebyr på 70 NOK.

Prisfeil
Hvis en pris er åpenbart feil, og du med rimelighet burde ha oppdaget denne, er vi ikke forpliktet til å levere det aktuelle produktet til feil pris.

Mails fra SkadedyrStopp
Ved å godta vilkårene våre i forbindelse med kjøp på SkadedyrStopp.dk, godtar du at vi kan sende deg e-post relatert til bestillingen din, inkludert ordrebekreftelse, faktura, leveringsinformasjon, samling av anmeldelser og generell informasjon.

Hvis du ikke har fullført betalingen av bestillingen din, tillater vi at du blir gjort oppmerksom på dette pr. post.


Klagerett
Når du handler hos oss som forbruker, gjelder reglene i kjøpsloven for kjøp av varer. Dette betyr at du har rett til å klage i 12 måneder.
Hvis klagen din er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller en reduksjon i prisen, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Du må klage innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen. Hvis du klager innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil klagen alltid være rettidig. Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes tilbake i riktig emballasje. Husk også å få en kvittering for frakt så vi kan refundere fraktkostnadene. Klageretten bortfaller hvis den skyldes for eksempel feil behandling.

Vi godtar kun pakker som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, må du legge ved en detaljert beskrivelse av problemet. I den grad varen har gått i stykker under transport, oppfordrer vi deg sterkt til å kontakte oss eller postfirmaet. Vær oppmerksom på fraktbrevet at varen er skadet. Når du sender inn en vare der klagen IKKE er berettiget (f.eks. På grunn av mislighold eller feil / uansvarlig bruk), dekker kunden fraktkostnader.
Dette gjelder både når du sender til SkadedyrStopp A / S - og hvis du senere vil at varen skal sendes / returneres.

Vare som er produsert eller bestilt spesielt for deg
Når du tar med deg spesialvarer som normalt ikke er på lageret vårt, frafalles angreretten. Aksepteringen er gyldig etter aksept av våre handelsbetingelser, som du godkjenner i forbindelse med bestillingen. 

Begrenset garanti på din klageadgang
For varer med begrenset levetid er imidlertid din rett til å klage begrenset til holdbarheten som vil fremgå av varen.


Angrerett
Som forbruker har du en 14-dagers angrerett når du handler hos oss.
Avbestillingsperioden utløper 14 dager etter dagen du mottok varen din. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i en ordre, men de leveres individuelt, løper fristen fra den dagen du mottok den siste varen.
Hvis bestillingen består av flere partier eller deler, utløper kanselleringsperioden 14 dager etter dagen du mottok den siste batchen eller delen.
Fristen betyr at du har 14 dager fra mottakelse til å gi oss beskjed om at du vil angre på kjøpet ditt.
Du kan sende en e-post til kontakt@skadedyrstopp.no eller bruke standard avbestillingsskjema.
Du kan ikke kansellere kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.

Angre en del av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du muligheten til å sende en eller flere varer tilbake, selv om de ble kjøpt i en ordre.
Vær oppmerksom på at du ikke får refundert fraktkostnadene hvis du angrer på en del av kjøpet ditt.

Returnere
Når du har varslet oss om at du vil angre på kjøpet ditt, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss. Du må betale for at pakken skal returneres, og du er ansvarlig hvis skader oppstår under transport.

Når du bruker angreretten, betaler du porto for å sende deg selv. Som utgangspunkt har vi IKKE muligheten til å sende returetiketter.
MERKNAD: Vi henter IKKE pakker i pakkebutikker. Returforsendelser må leveres i våre åpningstider.
Derfor anbefaler vi at du bruker en forretningspakke som sendes med GLS eller PostNord. Bruk evt. sporing slik at du er sikker på at forsendelsen kommer.

Ingen angrerett
Disse avtalene kan ikke angres:
Levering av varer som sannsynligvis vil forverres eller bli foreldet raskt,
Levering av forseglede varer som av helse- eller hygienemessige grunner ikke er egnet for retur og hvor forseglingen er brutt etter levering,
Levering av varer som på grunn av sin art blandes med andre varer ved levering og ikke kan demonteres igjen.

Varens tilstand når du sender den tilbake
Hvis varen har mistet verdien, og det er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å bestemme varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du bare få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake, avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du bare kan få fraktkostnadene tilbake. Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen. Hvis originalemballasjen mangler, kan det føre til en reduksjon i varens verdi.

Refusjon av kjøpesummen
Angrer du på kjøpet ditt, vil du få pengene tilbake. Hvis varen er svekket, trekker vi beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder imidlertid ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller der du har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt meldingen om at du vil kansellere avtalen.

Vi vil refundere pengene med samme betalingsmåte som du brukte på kjøpstidspunktet, med mindre vi har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake betaling til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss bevis på at vi har returnert den.
Returnerte varer sendes til: SkadedyrStopp A/S - Romancevej 41- 2730 Herlev - Danmark, med vedlagt retur formular.
Vi godtar kun pakker som sendes direkte til adressen.

Klageadgang
Hvis du som forbruker vil klage på kjøpet ditt, må du kontakte oss innen post:
support@skadedyrstopp.no - husk å oppgi ordrenummer.

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på SkadedyrStopp.no følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Tønsberg tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett. Ved å være Trygg e-Handel sertifisert forplikter foretaket seg til å følge Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist. Dersom du ønsker å klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi klage til forbrukerrådet eller via EUs nettplattform for tvisteløsning (ODR-portalen). Forbrukerrådet er et statlig forvaltningsorgan som veileder forbrukere og megler i tvist mellom forbruker og næringsdrivende.

Forbrukerrådet

Fred Olsens gate 1 

0152 Oslo 

https://www.forbrukerradet.no/ 

ODR-portalen er en nettbasert klageportal levert av EU-kommisjonen og gir tilgang til tvisteløsningsverktøy.

Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NO 

Misbruk:
Misbruk av www.SkadedyrStopp.no vil føre til politianmeldelse.


BETINGELSER: B2B-kunder som handler med registrert EAN /CVR / Org / .nr..

Kunder med ORG / CVR / VAT eller EAN-nummer kan velge å betale per faktura.

Bedrifter: For større bestillinger kan de bli bedt om et kontobeløp. Leveringsbrev følger med varen, faktura sendes pr. post. Offentlige institusjoner eller selskaper med EAN-nummer, fakturaen sendes elektronisk. Leveringsbrev følger med varen.

Her finner du våre forhold, bl.a. informasjon om angrerett, leveringstid osv.

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra SkadedyrStopp. Vilkårene gjelder dersom det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom deg som kjøper og SkadedyrStopp A / S.

Du har også muligheten til å hente bestillingen din selv.

Risikoen for varene
Risikoen for varer kjøpt i SkadedyrStopp A / S overgår til deg som forhandler på leveringstidspunktet. Klager Eventuelle feil eller leveringsfeil fra SkadedyrStopp A / S må påberopes innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen. Det er din plikt å indikere og på forespørsel vise hvordan feilen eller mangelen manifesterer seg. Hvis du oppdager en feil, må du raskt kontakte SkadedyrStopp A / S. B2B-kunder har 1 års rett til å klage fra fakturadato på produksjons- og materialfeil. Klageretten bortfaller hvis den skyldes for eksempel feil behandling. Hvis varen har ødelagt under transporten, må du også kontakte Post GLS eller DSV umiddelbart etter mottakelse.

Ingen angrerett gis i B2B.

Behandling av personopplysninger
Butikken lagrer bare den informasjonen som er nødvendig for å fullføre bestillingen din - inkludert navn, adresse, e-post og hvilke varedata som er relatert til deg. All informasjon vil bli behandlet konfidensielt og vil ikke bli videreformidlet eller videresolgt til tredjepart. Informasjonen din vil bare bli brukt til markedsføring til deg hvis du uttrykkelig har godtatt dette.

Skadedyrstopp, c/o TIMEVAT AS, Postboks 11, Alnabru, 0614 Oslo, er under registrering i MVA-manntallet, orgnr 925 202 606

Leveringsaddresse:
SkadedyrStopp A/S - Romancevei 41, Herlev 2730 - Danmark
Tlf.: 0045 44 945 055 - Mail: kontakt@skadedyrstopp.no

Persondatapolitik 
Vi trenger følgende informasjon når du handler hos oss:
Navn, adresse, tlf. Nr. og e-postadresse.
Vi registrerer og videreformidler den personlige informasjonen som er nødvendig for å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos HHS Gruppen A / S og lagres i fem år, hvoretter informasjonen slettes.
I tillegg samarbeider vi med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Bedrifter behandler informasjon kun på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål.
Vi jobber bare med databehandlere i EU eller i land som kan gi informasjonen din tilstrekkelig beskyttelse.
Dataleder hos SkadedyrStopp.no
Du har rett til å bli informert om hvilken informasjon vi behandler om deg.

Jf. GDPR pr. 25. mai 2018 om lagring av brukerdata, har du rett til å bli informert om hvilken informasjon vi behandler om deg.

Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette personopplysningene dine hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige for formålet som vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at personopplysningene dine behandles i strid med loven. Du kan skrive til oss på: kontakt@skadedyrstopp.no.

Handelsvilkårene ble sist oppdatert 01.09.2020

Det kan du forvente

> Løpende levering av ordre (5 -13 virkedager).
> Svar på e-post innen 6 timer i arbeidstiden
> 14 dagers returrett

Se alle de mange videoene våre - klikk her

Åpningstider for kundeservice


Mandag kl. 08.00 - 15.00

T
irsdag kl. 08.00 - 15.00

Onsdag kl. 08.00 - 17.00

Torsdag
kl. 08.00 - 15.00

Fredag
kl. 08.00 - 15.00

Hvis du har spørsmål, anbefales det å kontakte oss via e-post.